I LOVE Shaklee

 Pernah tak kita suka sesuatu perkara tu, sampai kita setia.

Contoh ada orang kalau suka sesuatu tudung tu, dia memang suka jenama tu jeeee.. kalau beg ke baju pun macam tu. Kalau nak ke jenama lain, macam susah nak pujuk hati. Kuasa branding kuat zaman now.

Betul tak? Sebab kita dah tahu kualiti nya, Sebab itu kita setia menjadi peminat dan pengguna nya.

Macam tu la saya suka produk Shaklee ni. Bukan takat produk, circle yang positif dalam Shaklee tu pun best.

Sales pun best, circle positif pun best.

Sistem Shaklee tidak menganiaya sesiapa mahupun pangkat rendah atau pangkat tinggi. Dan tidak mengkaya kan upline mahupun founder.

Pertama - Setiap pagi sesudah subuh, jika tiada halangan team Billionaire akan membuka zoom meeting untuk berselawat. Yasin, Ar-Rahman, Matsurat, Al-waqiah, selawat Jibril 1000x, selawat Syifa, Selawat Tafrijiyah dan kalau Jumaat kami baca al-Kahfi. selepas selesai, ada booster. Best! ohh ya, ada bacaan doa juga. 


Best, pepagi selepas subuh tau. estimate habis around 7.30pagi. Santai-santai dalam dalam kereta layan jem pun boleh buka.


Kedua- Then kami ada gathering santai-santai juga. Tak perlu fancy fancy nak glamour ke. Biasa kita buat potluck je.


Tudia makanan, habis pantang IF bagai.


Ketiga- Tiap kali event kami ada rancang pakai sama. ahhh gitu. Last pakai sama-sama bila zaman sekolah kan. hahahha. Itu pun sama dalam keterpaksaan. Ini dah besar, ada duit dari hasil Shaklee, boleh la beli baju mahal-mahal sikit. Tengok tu, kami serba putih hitam. Lawa kan?


Keempat -



We are ONE. Tiada perasaan hasad dengki, menyampah atau membenci. We are ONE. despite race, jantina, agama dan background. Kita semua ada misi yang sama.



Kelima - Kami simple. Aurat jaga, batas agama jaga. Kami saling mengingatkan antara satu sama lain tentang Allah SWT. Kerana kami yakin Allah melihat dan mendengar doa dari hamnaNya yang baik juga kepadaNya dan mengikut perintah. Kami tak nak jadi hambaNya yang istidraj. InshaALLAH.


Keenam- Shaklee adalah satu-satunya syarikat nutrisi yang buat Landmark Study. Tiada syarikat lain yang berani ambil peluang untuk buat Landmark study ini.

Ketujuh- Shaklee adalah syarikat yang mengeluarkan produk yang Selamat, Berkesan dan Mesra Alam




#blogmegaShaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023






Stay tuned!

No comments