Cash rebate.

Cash rebate. 




Meh MJ bagi situasi.. 


Situasi 1.

Kalau kita pergi ke farmasi G, kita sakan membeli barang. Pilih punya pilih. Kita siap compare harga vitaminC dengan farmasi W. 

Tiba-tiba tengok farmasi W lagi murah la pula. Letak barang kat farmasi G, masuk farmasi W. Tapi tengok-tengok pencuci muka pula. Farmasi G lagi murah dari farmasi W. Letak pula, masuk farmasi G.


Gitu la kerja nya compare harga sampai ketiak berpeluh. 


Nak compare harga punya pasal. 

Compare satu cerita, tengok pula masa membayar. 


Haaaa.. tapi tu untuk kedua-dua farmasi sama. Di kaunter minta kad ahli sahaja. Kemudian bayar je, tanpa ada diskaun lagi. Kita sebagai pelanggan hanya dapat point sahaja. 


Tetapi kalau pelanggan punya keahlian sudah tamat tempoh, kena renew pula rm12 setahun. 


Tak ada pun lagi special present 🤣. 

Pembelian terkumpul bulanan pun tak ada hadiah special mahupun cash rebate. Dapat point sampai kesudah. 


Dan kalau pelanggan beli supplement, tiada pula khidmat pelanggan tanya khabar atau perkembangan selepas makan supplement.


Kesimpulannya, 

1- Jenuh compare harga.

2- Tiada harga specia untuk ahli.

3- Renew keahlian kena bayar.

4- Tiada hadiah bulanan

5- Tiada khidmat pelanggan


Situasi 2. 

Pelanggan pergi ke kedai barangan kesihatan Shaklee. Sakan membeli barangan tanpa perlu compare dengan kedai lain. Kerana pelanggan yakin dengan pilihan. Tambahan pula barangan  kesihatan di kedai Shaklee adalah dijamin selamat, semulajadi dan berkesan.


Di kaunter, semasa pembayaran staff kaunter bertanyakan tentang keahlian. 


Alamak, keahlian tamat tempoh pula. Tetapi tak apa, nak renew keahlian tidak perlu bayaran tambahan. Beli barang pun    boleh secara automatik renew keahlian. 


Pelanggan tadi bayar dengan harga ahli sahaja.


Setelah melakukan pembelian dan lebih 2 atau 3 minggu consume, ada upline yang bertanya khabar tentang perkembangan kesihatan dan selepas makan supplement. 


Pada bulan seterusnya, pelanggan merangkap ahli tadi dapat cash rebate yang terus wang ringgit di masukkan ke dalam akaun dia.


Best ke syok? 


Kesimpulannya,

1- Tiada perlu compare harga sana sini.

2- Barangan yang selamat, semulajadi dan berkesan.

3- Renew keahlian percuma.

4- Ada cash rebate bulanan.

5- Pelanggan dihubungi oleh upline tentang cara pengambilan supplement.



Situasi mana yang kita suka? 

Jika di fikir secara normal, semestinya kita memilih situasi 2 kan. Tiada kompromi.


Cash rebate dalam sistem Shaklee ini sangat tulus dan adil.

Shaklee akan masukkan terus ke akaun pemilik tanpa sekatan atau dibahagikan oleh upline masing-masing.


Cash rebate dalam bentuk wang tunai boleh terus digunaka oleh ahli Shaklee itu tanpa was-was. Shaklee adalah syarikat patuh syariah.

No comments