Tembikai masak ranum


5 KHASIAT TEMBIKAI YANG ANDA PERLU TAHU

1. Mengurangkan Berat Badan Dan Lemak

Tahukah anda bahawa jika tembikai diambil dalam kuantiti berkala, ia boleh dijadikan pengganti kepada makanan harian anda. Tidak berminyak dan tidak mengandungi kolestrol.
2. Membantu Penghadaman

Kandungan air dan gentian dalam tembikai dapat membantu mencegah sembelit dan menggalakkan kekerapan untuk saluran penghadaman yang sihat.
3. Kulit Yang Sihat
Tembikai juga baik untuk kulit anda kerana ia mengandungi vitamin A, sejenis nutrien yang diperlukan untuk membuatkan rambut anda lembap serta sangat diperlukan untuk pertumbuhan semua tisu badan, termasuk kulit dan rambut.
4. Mengurangkan Sakit Otot
Tembikai dan jus tembikai telah terbukti dapat mengurangkan kesakitan otot dan meningkatkan masa pemulihan selepas latihan atlet. Patutlah masa kami bersukan wakil daerah masa sekolah dulu cikgu bagi makan tembikai. Baru faham hari ini.
5. Mencegah Kanser
Kaum lelaki memang digalakkan makan tembikai kerana ia mampu merendahkan risiko dan juga mencegah kanser prostat. Kanser prostat merupakan salah satu kanser yang banyak membunuh lelaki secara senyap-senyap.
Terkandung dengan anti oksidan yang tinggi, tembikai boleh membantu memerangi pembentukan radikal bebas yang sedia maklum boleh menyebabkan kanser.
#Zi2M
#ShakleeEffectZi2M


Free Konsultasi
COD 
Pos ke seluruh Negeri
0126647809
Pretty Healthy
Health makes you Pretty

No comments