Sel baik, orang pun baik.

 Sel kanser adalah sel rosak yang berkembang secara luar biasa dan tidak normal. 

Sel badan kita ni camni tau. Bila ia rosak, ia akan merosakkan sel lain juga. Dan begitulah seterusnya. Sebab ia tak stabil. Ia nak merebut kestabilan orang lain yang akibatkan orang lain pun rosak. 

Dia buat keje dengan sangat cepat! Sebab sel yang dah rosak ni dia sangat aktif dan perkembangannya sangat menakutkan. 

Umpama kita ada sebakul buah. Dalam sebakul buah tu campuran buah yang elok dan rosak. Jika kita biarkan terus bercampur, lama lama buah yang rosak tu akan buat buah lain turut rosak. 

Betul kan? Kalau tak percaya cuba buat.

Oleh itu, nak tak nak, kita kena rencatkan perkembangan sel yang rosak ini. Kembali stabilkan ia. Kalau tak, dia akan keep on kacau sel lain yang akhirnya satu organ rosak dan memburuk. 

Contoh sel yang berkembang dengan tidak normal adalah sel kanser. Super laju dia berkembang tanpa henti. Kejap je satu satu organ tu kena buang kan. Sebab tu tahap kanser ke tahap seterusnya berlaku dengan cepat. Kejap kejap dah kanser tahap 4. 




So scary! 

Kalau korang belum tahu, MJ nak cerita ni.

Dengan gabungan Polifenol dan Resveratrol, apoptosis akan diprogramkan ke atas sel kanser ini yang menyebabkan sel kanser ni mati secara berprogram, iaitu mati sendiri. 

Kiranya sel kanser tu bunuh diri sendiri. Korang boleh baca banyak study dari journals yang dipublish tau. Banyak telah publish. Kiranya memang ada kajian khusus untuk itu.

Bila MJ tahu tentang apoptosis ni kan, seriously. It makes me feel wow! 

Alhamdulillah. Hebatnya ilmu Allah itu. 

MJ pun setiap hari berdepan dengan kes kanser. U name it, satu badan ada. Bila tiap kali dapat kes kanser ni, memang ucapan “Kesiannya patient ni” keluar dari mulut.

Sebab tu for Vivix, memang Shaklee claim ia boleh bantu dalam mengurangkan risiko perkembangan sel yang tidak normal. Kerana bahan dalam Vivix ni adalah gabungan Polyfenol dan Resveratrol. 

Bukan satu jenis, tapi banyak! 

Malah produk seperti Vivix ini tiada di jenama lain. Sebab Shaklee dah paternkan bahan dalam Vivix ni hanya dalam Vivix dan Resv di Shaklee. Jadi syarikat lain tidak boleh nak cetak rompak formula tu. Boleh kena saman. 

U ols boleh faham kan? Ia simple saja untuk difahami walau ia sains dalam bahasa yang bombastic.

Cuba u ols fikir jap. Selain kanser, apa lagi perkembangan sel yang tidak normal. Banyak kan. 😀 Apply the same formula untuk kita faham. 

Contoh : Sel kulit yang makin mengendur.

Sekarang dah nampak siapa dalam ahli keluarga kita yang perlukan Vivix ni?

Nak hadiahkan Vivix pada mak ayah dan diri sendiri? 

Boleh wasap MJ di:

https://bit.ly/3jsFdIj


#VivixViral

#MagnificentJewels

No comments