Tudung Pucci


Sekarang viral tudung bawal pucci. Dulu mula-mula keluar, rm29 tak silap. Pastu jumpa seller jual rm19, rm18, rm15..harini jumpa rm13!!

Mamajura tengok semalam kat pasar malam rm12 saja.

Kalau saya sebagai pembeli saya mestilah suka kan dapat beli yang murah! . Tapi kalau saya menjual... awak-awak yg menjual ape rasa..

TAPI percaya tak lg sebulan dua dah takde dah yang nk jual tudung tu. Sebab apa? Seller jual murah sangat sampai hampir harga kos! Korang seller ke nak buat amal? Kalau nak buat amal, bg je free terus. Senang!

Macam ni la fenomena yang selalu terjadi kpd produk2 melayu, bila seller melayu. Fikir shortcut. "Aku kena jual murah baru ada orang beli! Rezeki masing2!"

Hellooooo...
Kan lagi indah kalau sume orang jual harga yang sama. So siapa yang customer contact, itu baru rezeki dia. Bukan dengan cara bagi diskaun!

Harini jual bawal pucci dengan harga murah, esok lusa org dah tak nak beli sebab tak ada value dah. Pastu korg cari lagi produk yg viral, jual lagi murah..tak penat ke?

Saya perasan yang selalu jual murah ni dia hanya jual produk bermusim. Actually bukan produk tu bermusim, tp sbnrnye dia yang bunuh produk tu tanpa dia sedar!

#copypasteedit

No comments