Tips berus kulit kering.

Tips berus badan dalam keadaan kering?

* Mulakan pada mandi waktu pagi. Sebelum buka air shower tu, berus badan dulu.

* Gunakan berus badan yang lembut. Berus dalam gerakan membulat dan kearab jantung. Ehh, jangan silap capai berus tau. Berus jamban ke berus lantai ke. Serammm wei..

* Mulakan dengan berus tapak kaki dan terus ke atas. Kemudian tangan dan lengan. Then bahagian belakang badan dan akhir sekali bahagian depan badan. Dan arah memberus adalah membulat dan arah lawan jam tau. Jangan pening pula nanti.

* Sudah habis berus badan, lumurkan minyak detox (seperti minyak bijan atau olive oil, kalau ada argan oil lagi best!) biarkan selama 5 minit. Masa ni, anda harus ada perasaan sayang pada diri yang kuat.
Kata coach saya, masa sapu ni ucap pada diri sendiri.
“Aku sayang kau. Maafkan aku kalau aku buat salah kat kau. Aku sayang kau sangat-sangat.” Berambu ayaq mata la kalau buat dengan perasaan.

* Terakhir sekali, dah biar lumur badan selama 5 minit, boleh mandi. Tapi mandi bukan sebarang mandi..

Jeng jeng jeng..

Step seterusnya bersambung.
Stay tune.

#SaintisCantik
#RatuYouth
#Detox101

No comments