Vivix yang bagus.

Hari ni akak dapat satu perkongsian sangat menyentuh jiwa. Kisah seorang anak tentang ayah beliau.
Cerita agak panjang. Tapi mampu menyentuh rasa hati akak yang membaca. Ceritanya begini.
Alhamdulillah.
Saya nak share sikit pengalaman yang tak seberapa pun. Saya bukan orang biz apatah lagi nak jadi ahli macam hari ni.
Semuanya bermula bila ayah saya tidak sihat baru-baru ni. Tidak sihat yang saya maksudkan adalah tahap kronik klau menurut doc mengalami masalah buah pinggang stage 5.
Dalam masa yang sama tidak dapat membuat dialisis kerana masalah jantung yang dah lama di alami dan beberapa penyakit lain seperti kencing manis, darah tinggi dan gout.
Jadi baru-baru ni bila ayah dirujuk ke pakar buah pinggang, dia memberitahu kami betapa tinggi risikonya ayah utk meneruskan mana-mana kaedah pencucian buah pinggang dengan keadaan internal part yang sangat weak buat masa ni.
Doc bagi kami satu tarikh untuk datang semula dengan decision dan sekali lagi doc remind secara penekanan risiko yang bakal kami hadapi jika sudah ada keputusan nanti (setuju atau tidak dua2 ada risk tersendiri)
Saya sebagai anak yang uruskan sakit pening ayah rasa sangat-sangat buntu. Balik rumah saya rasa sangat sedih sebab tak tahu apa yang boleh saya bantu lagi.
Saya google cara rawatan tradisional dan lain-lain yang boleh saya bantu untuk ringankan sakit ayah (saat ini ayah sgt lemah, tak mampu berjalan sendiri sehingga saya beli wheel chair, pakai pampers dan alami masalah lupa ingat, selain tu ayah saya kena sawan tarik untuk pertama kalinya pada saat ni juga) jadi kawan-kawan dapat bayangkan apa yang saya rasa?
Balik dari hospital saya google, cari tempat rawatan alternatif dan saya terbaca tentang vivix. Saya ragu-ragu nak cuba.
Siap saya post untuk tengok respon dan review kawan-kawan fb kalau-kalau mereka pernah cuba tapi rata-rata tak advise saya kerana masalah buah pinggang tahap bahya dan takut lebih memudaratkan pandangan mereka.
Tapi hati saya kuat sangat nak cuba. Nak cuba sebab ini je pilihan yang saya ada. Saya tekad utk cuba, saya wassap 3-4 seller untuk dapatkan vivix asap masa tu. Saya tak fikir lain dan berdoa agar Allah tolong laaa dengar doa dan harapan saya serta family.
Alhamdulillah sorang seller yang cepat reply dan boleh cod awal vivix, jadi saya terus setuju untuk beli. Saya juga hide post kat fb saya untk elakkan kontroversi dan pandangan masing-masing.
Allahu, alhamdulillah. Seminggu ayah saya makan, sehari 2 kali. Ayah menunjukkan sedikit feedback yang saya kira sangat baik.
Saya nangis masa tu bila ayah boleh jalan walaupun perlukan tongkat untuk stabil. Tapi saya kira good sign. Ayah boleh ke toilet mandi sendiri, dan tak perlu pakai pampers sebab ingatan makin ok. Saya rasa sangat-sangat happy masa tu.
Biasalah org tua, dah boleh gerak 4/5 hari, ayah mak minta izin nak balik kampung. Saya jadi cuak semula. Saya kata boleh balik jika makin sihat, kaki tak bengkak dan tak ada sesak-sesak nafas seperti sebelum2 ni.
Alhamdulillah, semangat ayah kuat sama agaknya, jadi ayah dan mak balik kampung. Masa ni saya tekad utk bekalkan vivix lagi 2 botol.
Sebagai bekalan kat kampung dan minta konsisten makan. Hari ayah balik kampung tu laaa saya jadi ahli officialnya
Alhamdulillah.
Sampai hari ni masalah yang jadi tak berulang lagi semenjak consume vivix secara konsisten. Tak ada bengkak kaki, tak ada sesak nafas, tak ada sawan tarik, tak ada lupa-lupa ingat dan boleh jalan semula walau saya masih suruh pakai tongkak utk support.
Alhamdulillah. Kalau ini adalah rawatan yang terbaik untuk ayah, saya akan terus bagi ayah makan. Next month adalah follow up seterusnya. Saya harap dapat dengar good news dari doc pakar nanti.
Dan lebih teruja sebenarnya adalah, rakan-rakan sekampung, makcik sedara saya pun teruja tengok ayah dari keadaan kronik hari tu dan hari ni ayah boleh bangun duduk berbual.
Jadi ada antara mereka yang teruja juga untuk cuba. Mmg asal saya join member dengan nawaitu nak beli untuk ayah sahaja, tapi hari ni saya boleh panjangkan khasiatnya pada yang lain. 5 botol vivix dah saya beli untuk tempoh kurang seminggu ni.
Yang beli termasuk yang ada masalah diabetis kronik (luka kaki dan pernah potong juga) dan saya harap ianya berkesan untuk dia juga. Saya harap saya dapat mudahkan urusan orang lain dan moga manfaatnya akan Allah beri untuk ayah saya.
Sedikit perkongsian saya untuk semua. Sambil tulis sambil air mata saya nak jatuh. Bahagia saya rasa kalau ayah kembali sembuh. Dan tq untuk perkongsian-perkongsian yang indah dari teman-teman shaklee dalam ni.
Akhir kata untuk karangan panjang lebar saya ni, maaf kalau ada yang kurang senang. Maaf kalau menganggu masa semua.
Tahniah Hidayah. Hanya yang melalui sahaja faham rasa tu macam mana. Terus teringat kisah Ummi 3 tahun lepas bila diserang jantung secara tiba-tiba.
Alhamdulillah dengan izin Allah, ditemukan penawar untuk ummie terus bertahan.

No comments