Detox YOK!

Puas makan macam-macam produk pelansing badan. Tapi tak kurus-kurus juga. Sampai rasa "give up" dah nak kurus tau. 




Sebenarnya ada sebab kenapa keadaan sedemikian berlaku, nak tahu tak kenapa?

😥 Kurang tidur baik sama ada dari waktu dan kualiti menyebabkan metabolisma tubuh menjadi semakin lambat. Bila metabolisma lambat maka proses pembakaran lemak juga jadi kurang efektif. Bila kurang tidur nafsu makan juga akan menaik.  Dan tingkatkan hormon strees.

😥 Ramai yang kadang-kadang lepas bersukan suka melepak di kedai makan dan makan dengan kuantiti yang banyak. Jika jumlah kalori tidak diambil kisah ianya akan menyebabkan berat makin bertambah-tambah. 

😥 Memang ambil ubat untuk pelansing badan, tapi makanan dan minuman manis diambil tanpa kawalan. Sila hindarkan minuman manis kerana ia antara penyumbang terbesar masalah kegemukan. 

😥 Makan terlalu sedikit, bila kita makan terlalu sikit, ianya akan mengaktifkan mode kelaparan. Tindakan ini akan melambatkan metabolisma dan menjadikannya mudah menyimpan lemak dan kalori. Secara tidak langsung ia juga akan melihatkan kita seperti kurang bertenaga. 

 ðŸ˜¥ jangan makan terlalu banyak jika mahu pastikan berat badan anda turun. Jika anda ambil kuantiti makanan dalam jumlah yang besar dalam satu-satu masa ia akan merosakan diet anda. Ambil 4-5 kali sehari dalam kuantiti yang sedikit.

😥 Tidak konsisten dengan pola makanan yang baru. Jika anda mengubah pola makan terlalu ekstrem misalnya setelah diet sihat pada hari isnin hingga jumat kemudian pada hari sabtu dan ahad anda makan dengan kuantiti besar hal itu hanya akan merosakan pemakanan. 

😥 Kurang melakukan aktiviti fizikal. Diet sahaja tidak cukup tanpa melakukan aktiviti fizikal seperti berolahraga dan sebagainya.

#mamajurakongsitips 
#ShakleePPUM 
#ShakleeUM 


Free Konsultasi
COD 
Pos ke seluruh Negeri
0126647809
Pretty Healthy
Health makes you Pretty

No comments