Detox


⛑ AMBIL MAKANAN YANG BOLEH TINGKATKAN IMUN BADAN
Makan banyak sayur, buah dan bijirin. Pastikan ianya bukan dari GMO. Sayur dan buah dapat elakan risiko  kanser paru-paru, usus besar, pundikencing, oral kaviti dan perut akan menurun.

⛑ KURANGKAN PENGAMBILAN LEMAK
Elakan makanan yang tinggi lemak samada lemak haiwan atau pun tumbuhan. Terdapat kaitan dengan pengambilan lemak berlebihan boleh menyebabkan  kanser  payudara,prostate, rahim,ovari, pankreas, perut dan juga usus besar.

⛑ KURANGKAN PENGAMBILAN DAGING.
Terdapat kajian kaitan antara pengambilan daging merah berlebihan dengan  kanser  seperti  kanser  payu dara,rahim, usus besar, rektum,pankreas dan juga  kanser  buah pinggang.
Daging barbeque, disalai,diperam lagi meningkatkan risiko untuk  kanser  jika dimakan berlebihan dan kerap.

⛑ JANGAN MASAK MAKANAN DAN SAYUR SAMPAI LUNYAI
Vitamin dan mineralnya akan hilang dan tinggal serat sahaja.

⛑ AMBIL MAKANAN ORGANIK
Kalau nak bagus lagi tanam je sayuran sendiri di halaman rumah tu, disamping menjimatkan perbelanjaan boleh juga cantikan halaman rumah.

⛑ ELAKKAN MINUM AIR YANG TAK BERTAPIS.
Pastikan air yang ditapis bebas KLORIN yang boleh menyebabkan  kanser  , logam logam berat, tinggalan racun dalam air dan juga bakteria degil. Kalau tak mampu pastikan air yang diminum itu dimasak sebelum diminum.
Penggunaan Get Clean Water Pitcher sangat membantu.

⛑ AMBIL MAKANAN TAMBAHAN
Pada masa sekarang pengambilan makanan tambahan sebenarnya bukan pilihan tetapi adalah kemestian.
Ini adalah kerana nutrient-nutrient dalam makanan , sayuran dan buahan adalah tidak mencukupi mungkin disebabkan oleh pertanian yang intensif dan berskala besar, ye la semua nak cepat contoh dulu tanam padi setahun sekali sekarang setahun sampai 3 kali yang pasti tanah tak cukup masa untuk memulihkan untuk mengembalikan zatnya untuk digunakan semula.

Pengambilan supplement seperti Vivix, Alfalfa dan Carotamax dapat mengelak dari sel kanser terus bermaharajalela.


Free Konsultasi
COD 
Pos ke seluruh Negeri
0126647809
Pretty Healthy
Health makes you Pretty

No comments