Kempiskan perut anda!

5 CARA KEMPISKAN PERUT SEPANTAS ABC

 MAKAN MAKANAN YANG BETUL
Untuk kempiskan perut, perlu makan makanan yang seimbang dalam diet harian kita. Diet yang betul boleh membuang lemak di bahagian perut. Makan yang betul sepatutnya mengandungi karbohidrat kompleks, fiber, vitamin dan mineral, “lean protein”, ikan dan teh hijau.

 TINGALKAN MAKANAN RINGAN
Makanan ringan dan makanan segera sangat tidak baik untuk kesihatan dan akan buatkan lemak berkumpul di bahagian perut jika diambil dengan berlebihan. Kita sepatutnya elakan diri dari ambil karbohidrat yang diproses, gula, makan bergoreng (”deep fried food” ), makanan segera dan apa jua makanan berlemak.

 BERHANTI MAKAN LEWAT MALAM
Kebanyakkan orang akan terus tidur selepas makan lewat malam. Ini bermakna lebihan gula yang dimakan semasa makan lewat malam akan ditukar kepada lemak kerana badan tidak boleh membakar lemak semasa kita tidur.

 KURANGKAN MINUMAN SODA, JUS DAN BERGULA
Soda, jus asli atau minuman bergula mengandungi banyak kalori dan akan merosakkan usaha kita untuk mengempiskan perut. Berhenti minum minuman bergula dan banyakkan minum air kosong atau air mineral.

 LAKUKAN SENAMAN KARDIO
Melakukan senaman kardio adalah amat penting untuk kempiskan perut kerana senaman ini dapat membakar kalori lebih banyak dari melakukan senaman perut. Contoh senaman kardio seperti jogging, berjalan, dan menaiki tangga.


Cuba praktiskan 5 cara ini dan lihat hasilnya selepas beberapa bulan. Perut anda kini lebih cantik dan slim. Tak adalah orang tanya berapa bulan dah mengandung tu. Upps!


Free Konsultasi
COD 
Pos ke seluruh Negeri
0126647809
Pretty Healthy
Health makes you Pretty


No comments