Non-GMO soya


Sebelum join Shaklee, saya tak pernah kisah pun tentang GMO ke NON GMO ke. Tetapi semenjak terjebak dengan dunia Shaklee barulah sebati perkataan ni dalam diri. Yelah produk Shaklee kan dijamin dari sumber NON GMO. Haa jangan sentap. Ni fakta ya.

Untuk kawan-kawan lebih mudah faham maksud Non-GMO ialah bahan yang TIDAK DIUBAH SECARA GENETIK atau bahasa mudahnya BAHAN MAKANAN YANG TIDAK DICAMPUR DENGAN BAHAN KIMIA YANG BOLEH MEMUDARATKAN KESIHATAN.


Contoh bahan kimia itu seperti baja kimia. Selalunya kalau makanan yang bukan dari baja organik memang ada kesan sampingan. Lagi-lagi kalau makanan yang telah diproses untuk dijadikan makanan segera.
Sebagai contoh kacang soya yang telah dikotakkan, kita perlu ambil tahu bahan-bahan dan cara pemprosesannya. Jika ia dari kacang soya yang tidak organik (menggunakan baja kimia, prestisid dan sebagainya) ianya mengandungi khasiat yang rendah tapi tinggi NITRAT.
Kandungan NITRAT yang tinggi boleh membawa kepada KANSER tau.
Kacang soya GMO ini lebih murah untuk dihasilkannya dan berisiko tinggi kepada kesihatan pengguna kerana ianya mengandungi toksin yang tinggi.
Oleh itu, cakna pemakanan kita dan anak-anak ya kawan-kawan. Kena ambil tahu, jangan ambil mudah.



Free Konsultasi
COD 
Pos ke seluruh Negeri
0126647809
Pretty Healthy
Health makes you Pretty

No comments