Angin masuk Badan selepas berpantang.

ANGIN MASUK BADAN?
Orang tua selalu pesan pada ibu yang baru bersalin. Pantang molek-molek, nanti angin masuk bentan.
Rasanya skrip wajib diterima oleh semua ibu berpantang.
Tapi persoalannya benarkah angin boleh masuk ke dalam badan ibu selepas bersalin? Umum sedia maklum mengenai kebaikan mengamalkan berpantang untuk mencegah atau mengurangkan angin dalam badan.

Mengikut istilah, angin dalam badan berpunca dari gas yang ada dalam sistem gastrointestinal yang mengandungi gas tidak berbau.
Kira-kira 99 peratus gas buangan dari usus dan gas tidak menyenangkan pula mungkin disebabkan oleh gas yang mengandungi sulfur.
Ia dilepaskan oleh bakteria yang ada dalam usus besar. Angin badan disebabkan oleh gas atau angin yang terdapat di dalam sistem penghadaman badan datang daripada dua sumber iaitu udara yang disedut dan juga akibat daripada bakteria yang terdapat di dalam usus besar.
Bakteria ini terjadi akibat gangguan daripada makanan yang tidak dapat dihadamkan dengan baik. Bagi seseorang yang mempunyai angin dalam badan yang banyak, pasti merasa tidak selesa dan sakit-sakit seluruh tubuh badan.
Oleh itu penjagaan semasa berpantang sangat pelru diambil berat agar masalah sebegini tidak timbul.
Untuk dapatkan manfaat serta nutrisi yang baik semasa berpantang. Saya sarankan u tuk anda cuba set Berpantang Shaklee yang terbukti berkesan, selamat dan semulajadi.




Free Konsultasi
COD 
Pos ke seluruh Negeri
0126647809
Pretty Healthy
Health makes you Pretty

No comments