Saraf


Sistem saraf merupakan sistem tubuh yang agak sensitif kerana ianya merupakan perkara pertama yang mendapat kesan sekiranya kita mengalami tekanan, ketegangan dan beremosi.
Sebab tu, kita perlu kawal perasaan kita. Apabila kita stress atau tertekan, ia bukan sahaja menganggu mood harian kita, malah boleh menyebabkan kita mendapat penyakit yang berbahaya dalam jangka waktu yang panjang.

Makanan tambahan terbaik untuk saraf:
1) Lecithin
Lecithin  kaya dengan choline berfungsi untuk hantar impuls saraf daripada otak melalui sistem saraf pusat. Ia tururt berperanan melindungi serta membaiki saraf. Disyorkan mengambil 1-2 sudu besar Lecithin dalam bentuk serbuk atau 1200-2400 mg dalam bentuk gel lembut.

2) Kalsium
Kalsium adalah sangat penting untuk impuls (isyarat/gelombang) saraf, terutamanya dalam penggabungan dengan magnesium. Pilihan saya tentunya Ostemetrix Shaklee

3) Asid Lemak Penting (Essential Fatty Acid/EFAs)
EFAs memberi faedah kepada setiap sel dalam tubuh termasuk sel-sel saraf. Ia akan membantu dalam penghantaran impuls saraf.
Omega-3 EFA seperti DHA dan EPA adalah sangat penting, namun sumber makanan daripadanya adalah terhad. Omega Guard Shaklee dapat memenuhi keperluan saraf anda

4) Magnesium
Magnesium adalah supplement nombor satu untuk merehatkan dan menenangkan saraf. Kalsium untuk tulang, manakala magnesium untuk saraf.
Ia sangat penting untuk impuls saraf, yang mana kekurangannya akan menyebabkan rasa cepat marah dan mudah cemas (darah gemuruh).

5) B Complex
11 jenis Vitamin B sering dirujuk sebagai vitamin untuk tekanan kerana ianya penting untuk kesihatan dan sistem saraf. Sumber makanan yang mengandungi B Complex termasuklah beras perang, bijirin penuh, sayuran berdaun dan yis bir.

6) Chamomile
Sesiapa yang perlu untuk menghilangkan stress (destressing) patut mencuba chamomile sama ada dalam bentuk teh, makanan tambahan atau minyak pati (essential oil).

7) Taurine
Asid amino taurina yang berkepekatan tinggi terdapat di dalam sistem saraf pusat. Ia adalah penting untuk membantu dua mineral penting untuk kesihatan saraf iaitu kalsium dan magnesium untuk berfungsi dengan lebih cekap lagi. Cinch Tea Mix membekalkan Taurine terbaik untuk saraf
Ambil makanan dan supplement terbaik untuk saraf anda.



Free Konsultasi
COD 
Pos ke seluruh Negeri
0126647809
Pretty Healthy
Health makes you Pretty

No comments