Meroyan


" Hidup bersama-sama ibu yang gila sangat-sangat menakutkan. Ibu penghidap meroyan api. Mood swing ibu sangat-sangat ketara.
Bila ibu marah, saya dan bapa akan memencilkan diri. Ibu pernah lumur muka saya dengan cili boh ketika usia saya 8 tahun. Bila ibu marah, ibu seakan orang asing. Orang lain. Saya rasa dibenci.
Lama kelamaan, perasaan takut menjadi benci dan dendam pada diri seorang anak. Saya panggil ibu; singa. Seorang ibu yang bila dalam keadaan waras, beliau sangat-sangat penyayang. Tetapi bila penyakit senggugut kronik (akibat endo) datang menyerang, meroyannya akan muncul dan mematikan segala tawa kami anak beranak."
Perkongsian dari Puan Siti Aishah di Media Sosial satu ketika dahulu yang memberi pengajaran hebat pada wanita di luar sana.
Penjagaan di dalam pantang bukan sesuatu yang boleh diambil enteng. Darah  kotor yang tidak keluar dengan sempurna dan teratur  akan
menjadi darah beracun.
Darah beracun ini akan menguasai urat saraf dan mengganggu keseimbangan  hormon  wanita. 
Penyakit ini hendaklah diberikan perhatian  serius kerana penyakit ini akan berlarutan seumur hidup sekiranya dibiarkan tanpa rawatan.
Pemakanan semasa berpantang sangat memainkan peranan penting. Ibu harus dapatkan cukup zat dan nutrisi bagi mengatasi masalah ini.
Antara nutrisi yang disyorkan adalah seperti:
 B-complex - B6, asid folik & B12 adalah nutrien penting bagi mengawal tekanan
 Vitamin C - vitamin C berperanan menukarkan tryptophan kepada serotonin. Paras serotonin yang rendah mengakibatkan depresi
 Ostematrik - mengandungi magnesium, kekurangan magnesium dalam darah berkait rapat dengan masalah tekanan perasaan
Ibu!
Jagalah kesihatan anda, jika anda sakit orang disekeliling turut merana
"Love yourself in order to love others"



Free Konsultasi
COD 
Pos ke seluruh Negeri
0126647809
Pretty Healthy
Health makes you Pretty

No comments