Manis



Bangun-bangun pagi, lihat di lantai penuh dengan rambut bertebaran sana sini. Hati mula berdegup kencang.
Ambil sikat, bila sikat dilalukan atas kepala. Segumpal rambut melekat. Jantung semakin laju bergetar.
Bila mandi, air teraumbat dek gumpalan rambut yang banyak selepas dicuci.
Aduhhh! Adakah aku akan botak? Pelbagai persoalan mula menerpa ke dalam diri. Membayangkan apa mungkin berlaku esok.
Pandang ke cermin. Aduhh! Rambut kelihatan semakin jarang. Kulit kepala jelas kelihatan. Takut, malu, gusar, sedih semua menerpa silih berganti.
Tiadak! Tidak! Aku tak mahu botak. Aku perlu lakukan sesuatu. Tapi tak tahu bagaimana. Lantas aku buka facebook.
News feed pertama melintas bagaikan jawapan kepada persoalan. Iklan yang terpampang perkataan "RAMBUT" buat aku tertumpu lama.
Aku scroll dari atas ke bawah. Baca setiap baris ayat. Arghh sama! Sama seperti kisah di atas. Oh aku bukan keseorangan.
Ada juga yang senasib dengan aku.
Aku terus mendail no tertera 012-7894742. (Masukan no uols ok)
Perbualan telefon berakhir dengan akad jual beli sebotol B-complex, Zinc Complex dan sebekas besar ESP.
Minggu pertama aku gunakan set tersebut. Perubahan jelas ketara pada kulit wajah. Kulit semakin lembut dan cerah. Wahh. Niat asal mahukan kesihatan rambut yang lebih baik.
Tapi dapat pakej kulit cantik juga.
Selepas dua tiga minggu. Aku mula perasan anak-anak rambut mula tumbuh halus. Maslah rambut bertebaran di lantai juga semakin kurang.
Bilik air juga sudah tidak tersumbat dek gumpalan rambut di sana sini.
Lega! Terlalu lega. Perkongsian teman di facebook yang ku baca satu waktu dahulu telah menemukan aku jawapan pada perkara yang membebankan minda.
Alhamdulillah. Tiada lagi maslah rambut gugur. Malah aku kembali lebih jelita dari dahulu.



Free Konsultasi
COD 
Pos ke seluruh Negeri
0126647809
Pretty Healthy
Health makes you Pretty





No comments