Jerawat


Dulu saya malu nak keluar rumah. Kawan-kawan juga tak suka kawan dengan saya. Adik-adik juga selalu ejek saya.
Kulit saya teruk sangat. Bernanah. Saya sendiri tak tahan dengan bau yang keluar.
Malu! Rasa tak mahu dah berdepan dengan semua orang. Puas cuba macam-macam. Duit habis muka terus mengerutu.
Satu hari ibu berikan saya satu set vitamin. Ada yang dalam botol ada yang dalam kotak. Saya hanya memandang sepi.
Puas dah sebenarnya telan, sapu, tepek macam-macam. Tapi sama je.
Berminggu saya biarkan sahaja. Tak sentuh pun.
Satu hari selsema teruk. Saya ada baca. Nutriferon bantu selesaikan maslah selsema. Saya buka kotak yang ibu belikan. Tuang satu sachet ke mulut.
Eh sedap juga rasanya. Saya konsisten ambil. Alhamdulillah selesema sembuh. Saya terus je ambil. Sebab rasa dia sedap.
Tau tak? Jerawat saya mula mengecut. Wow!! Terkejut sangat rasa. Terus saya buka semua botol yabg ibu beri. Ada macam-macam. Saya makan.
Seronoknya, hanya rasa syukur dan terima kasih saya mampu ucapkan pada ibu.
Masalah jerawat saya semakin pulih. Sekarang saya lebih yakin untuk keluar dan berkawan. Saya rasa diri saya begitu berharga.
Kawan-kawan tak salah mencuba. Kadangkala yang kita tak suka tu penawar. Jangan berhenti mencuba. Allah jua penyembuh segala.

Free Konsultasi
COD 
Pos ke seluruh Negeri
0126647809
Pretty Healthy
Health makes you Pretty

No comments