Rambut bercabang

KHAS UNTUK ANDA SI RAMBUT BERCABANG
======================================

Rambut bercabang banyak berpunca dari penggunaan bahan kimia seperti mewarna, melurus dan sebagainya pada rambut. Sinaran matahari yang terik dan pencemaran udara juga boleh mengakibatkan rambut bercabang.

Mari saya kongsikan 5+1 Tips untuk mengatasi masalah ini:

1. RAJIN MERAPIKAN RAMBUT
- Jangan biarkan rambut terbiar panjang tetapi tidak dirapikan bahagian hujungnya. Cuba untuk sekurang-kurangnya 6 bulan sekali memotong hujung rambut.

2. PENGGUNAAN PERAPI RAMBUT
- Perapi rambut yang digunakan selepas bersyampu bertujuan untuk melembutkan rambut dan mengurangkan kekusutan rambut. Akan tetapi ramai yang malas untuk menggunakan perapi rambut ini.

3. SIKAT
-Gunakan sikat yang bergigi jarang supaya dapat mengurangkan kecederaan pada kulit kepala semasa menyikat rambut yang kusut. Dengan ini, kulit kepala tidak memgalami kecederaan dan rambut pun tidak mudah rosak.

4. GUNAKAN MAYONIS
- Mayonis bukan sahaja sedap dimakan tapi ia juga bermanfaat untuk melembutkan rambut, caranya ambil satu sudu mayonis, sapu pada rambut dan kemudian bungkus rambut menggunakan 'shower cap'. Biarkan selama 10-15 minit. Bilas menggunakan syampu hingga bersih.

5. JANGAN CUCI RAMBUT DENGAN AIR PANAS
- Ramai yang selesa menggunakan air panas untuk mandi dan mencuci rambut. Tapi tahukah anda, ia akan mengakibatkan rambut kehilangan kelembapan dan mengakibatkan rambut kering serta bercabang.

6. SYAMPU PROSANTE DAN ZINC
- Gunakan syampu yang selamat untuk kulit kepala seperti Prosante. Ia juga membantu struktur semulajadi rambut, keseimbangan minyak, kelembapan, ketebalan yang sihat, lantunan dan bersinar untuk rambut dan kulit kepala.
Zink pula mampu untuk menguatkan folikel rambut.





Free Konsultasi
COD 
Pos ke seluruh Negeri
0126647809
Pretty Healthy
Health makes you Pretty



No comments