My Shaklee story

My Shaklee story



August 2013
Duduk termenung golek2 atas katil, fikir fikir fikir! Tiba-tiba saya rasa gelabah. Tiba2 terfikir nanti 2014 nak bayar rumah. Bil api, air, maintanance, semua kena sendiri. ( Masa ni duk rumah mak ayah) ;) So, tak terasa bebanan tu sangat! Ohhh kena cari side income. Tak boleh macam ni je. KENA! MESTI! WAJIB!
Ok, sy fikir tak mau business yg keluar modal ribu2. Tak nak Meeting Larut Malam. Tak mau kena jumpe orang selalu. Tak mau keluar sana sini. Nak yang senang ala-ala dropship atau agen je. ok.. browse FB. Google. Tanya kawan.. Pop!!! Shaklee.. sy start makan shaklee masa 2010 tau!!! Lama kan!! Masa itu dalam pantang kan Adam Harith. Saya ambil mula2 dulu, trial set je. Tapi selepas tu sy amik full-set terus.
ESP, Bcomplex, Alfalfa, Vitalea, VitaminC, Herblax, Omega, Lecithin.

Ok.. nak di jadikan cerita. Sy borak2 dengan Aishah Nur pasal shaklee. Dia petik nama Kheyr Hameed. Masa tu khai kat siam. Bertapa di sana. Suami dia bekerja di sana. We ols bertukar no telefon. Khai ajar saya macam mana nak bisnes. Macam mana Shaklee ni. Saya buat! Kami hanya berhudung kat Watsapp. Sebab dia kat Siam. Mana boleh call ;) Sy belum daftar ahli pon, tapi dah menjual n menjaja cerita testimoni Shaklee saya dari 2010! Power saya! Yes!! Saya dapat free membership! Hebat kan! Sekarang Free membership kena beli barang dengan rm689. Price after April 2015.

Best ke Seronok Shaklee ni?
Apa yang saya suka.. Shaklee yg sy kenal bukan MLM yang biasa kita dengar tabur duit. Cari org. kena ada kereta mahal2, posing tepi kereta la. no no no. Apa yang saya nampak is Family business dan ukhwah yang best! Kalau ada team yang best macam team saya, lagi rasa macam adik beradik kakak adik. Tolong- menolong and nasihat tu sentiasa ada. Tak de dengki ok orang tu dapat sales lebih ke? NO!

Kami ada produk yang terbukti berkesan. Ada ujian klinikal.
Ada testimoni dan research yang mantap. Ada makmal sendiri juga tau!
Produk HALAL dan disahkan oleh JAKIM. Alhamdulillah sy masih di sini. Mencari rezeki tambahan dengan Shaklee. Kami bole coaching di watsapp. Di FB atau jmpe kedai mamak. Itu pon kalau jmpe kedai mamak, bukan borak pasal Shaklee. Haruuuuu betul. Merepek apa ntah cerita. Kukikuki gelak!
Bila balik rumah baru sibuk watsapp tanya pasal Shaklee. Sajeeee jeeeee!
Sokongan family saya sangat best. Thanks to my parents, hubster dan ma sista. Tanpa mereka, adoiiii tak dapek nak mikior apa jadi kat bisnes saya!

Income 2 angka sy dah rasa. 3 angka pon dah. Sekarang income 4 angka!
Aminnnn dan alhamdulillah.
Walaupon malam closing transform jadi naga jadian. Tapi berbaloi dan happy!

Thanks too to mak bisnes, nenek bisnes master Zura Betty. Rakan Royan Shaklee ku Nadia Hafzza Nuha Hayati Nurul Nadia Abd Kudus.
Bisnes partner Shaklee lebih kurang 35 orang. inshaALLAH april ni masuk 40 orang sudah!

Kita tahu apa Push Factor kita.
So Push diri kita.
Keluar dari tempurung Malu dan Alasan.
Malu bertempat. Alasan jangan Malas!
Join my team kalau nak tahu macam mana bestnya ukhwah Shaklee dalam team kak zura. Memang tak terkontang kanting sorang2 mencari ilmu bisnes!

#mystory
#myshakleestory
#mamajurajual Shaklee



Health makes you pretty
izura
0126647809
 

No comments