Omega terbaik



Pengenalan
Omega-3 adalah asid lemak perlu yang  penting untuk kesihatan manusia. Omega-3 tidak dihasilkan oleh badan dan mesti diperolehi melalui makanan atau makanan tambahan. Kandungan utama omega-3 asid lemak dipanggil docosahexenaenoic DHA dan eicosapentaenoic EPA, yang merupakan bentuk omega 3 asid yang keluar badan menggunakan untuk proses badan. Mereka mempunyai kesan terbaik pada jantung, kulit, dan otak.


Membantu dan Menggalakkan kesihatan kardiovaskular
Omega 3 dipercayai dapat mengurangkan keradangan pada seluruh badan. Keradangan boleh merosakkan salur darah dan membawa kepada penyakit jantung. Omega 3 juga dikaitkan dengan manfaat kesihatan yang lain, termasuk menurunkan paras trigliserida dan mengawal pembekuan darah yang mempunyai kaitan dengan kolesterol. Penyelidikan menyokong tetapi tidak konklusif menunjukkan bahawa pengambilan EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari termasuk kolesterol tinggi dan tekanan darah tinggi.

Pencemaran menjejaskan kualiti air di lautan kita yang  menyebabkan tempat tinggal ikan juga tercemar, ia adalah sangat penting untuk memilih makanan tambahan minyak ikan yang tidak melalui proses penapisan yang ketat termasuk penyulingan molekul untuk memastikan ketulenan dan keselamatannya.




Mengekalkan pertumbuhan sihat
Omega 3 adalah komponen struktur sel dalam sistem saraf pusat, oleh itu penting untuk perkembangan otak dan fungsi. Research menunjukkan bahawa DHA adalah penting untuk pembangunan optimum otak sebelum kelahiran dan semasa awal kanak-kanak. DHA juga merupakan komponen penting untuk retina, ia adalah penting untuk perkembangan yang yang betul dalam bayi. Untuk orang dewasa, minyak ikan juga menjadi bahan penyelidikan dan terbukti dapat memberi memori yang lebih baik, ingatan yang baik, pemikiran dan tumpuan dalam pembelajaran.


Menyokong kesihatan sendi
Omega 3 juga dikenali kerana keupayaan mengurangkan keradangan dalam badan.  Omega 3 dan minyak ikan membantu untuk menyekat keradangan sendi dan kemusnahan yang biasa berlaku di arthritis. Apabila dalam keadaan sakit, omega 3 asid boleh disamakan dengan pelincir yang membantu mereka bergerak lebih bebas.

bacaan seterusnya di sini



Promosi bulan November
dapatkan 6 free 1.
dapatkan 2 tambahan 5% ;)

Health Makes you pretty
Izura
0126647809

No comments