Bawa anak kecil pergi Tawaf dan Saie ;)


Salam u ols,
Ketibaan di Mekah, terus buat umrah. Bermula dengan tawaf.. Jutaan manusia. Adam kami dukung bergilir-gilir. Semangat juga nak dukung si tonet ni. 7 pusingan kaabah amibil masa dalam 30 minit. Basah kencun me n hub peluh2. Habis tawaf, solat sunat dan terus Saie. Masa buat tawaf, tak sempat nak snap gambar suasana tawaf ;(





Orang sama lari dan jalan laju2, dia pon sama. Malah lagi laju dari semua orang.
letih kejar dia. Bukan apa, takut kena langgar orang je. Adam dah la kecil comel je.


Bila nampak saja tong air zam-zam.. mesti nak minum. Diapers tu dah tak bole tampung dah banyak nawww kencing.


masa habis umrah pertama, mama dah terduduk keletihan, Adam masih ligat. Seronok sangat la tu..

untuk umrah seterusnya, sy dan hubs buat pada waktu malam. Bila habis umrah pertama tu, balik hotel rasa kesian kat Adam, letih, penat, peluh semua. Bila nak renew umrah seterusnya, pada waktu Siang, mama, papa, hubs dan adik2 saya selesaikan umrah mereka. Malam saya selesaikan umrah saya sorang2. Mama papa dan adik2 saya tolong jaga adam. Lagipon dia tidur. Saya dan hubs gerak ke masjid jam 11 malam macam tu. jam 1pagi macam tu, selesai la umrah saya. Hubs teman saya. Dia buat Tawaf dan Saie sunat ;) banyak kali hub dapat buat ;) sendiri punya dan teman saya. 

Alhamdulillah, Adam Harith tak banyak ragam. Jemaah yang lain pon puji senang jaga Adam ni. Tak payah botol susu dan tak cranky ;)


Tips 
:: Kalau letih tawaf dan saie, rehat la. tak perlu ikut orang lain yang nak cepat. banyak stesen air zam- zam ;)
:: minum dan makan banyak2 dan secukupnya. nanti letih hanya Allah yang tahu.
:: anak pon perlu bagi charge positive dulu. salin diapers, makan n minum. nanti dia stress. kita pon letih, bertambah letih.




No comments