Energy soya protein dan kanser

Apa itu Energy soya protein?
Nama senang nya ESP. Esp didatangkan dalam bentuk canister atau bahasa mudah tong :)
ESP adalah non-GMO soy *NON-GENETICALLY-MODIFIED ORGANISM* iaitu soya asli yang tidak menjalani proses mengubah kandungan genetik organismanya.
Menganduning 14gram protein soya semulajadi yang baik. Satu tong ESP mengandungi 30kg kacang soya. Ia nya makanan berindex glisemik rendah yang menghasilkan tenaga berpanjangan dan rasa kenyang lebih lama.


Kenapa ESP berbeza dengan produk soya lain?
Soya protein ESP tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Malah ia mengandungi semua 22 jenis asid amino yang diperlukan tubuh bagi mengekalkan tisu yang sihat..
Ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet.

Kebanyakkan produk soya di pasaran di proses dengan menggunakan alkohol. Cara ini bukan saja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk pencemaran bersilang atau combination dengan bahan kimia yang digunakan dalam proses pemprosesan. Soya protein SHAKLEE di cuci dengan air untuk mengekalkan isofalvon genistin dan daidzin yang kritikal demi mengekalkan keseluruhan kebaikan soya. Kacang soya yang digunakan juga bersuhu rendah.

SHAKLEE menggunakan protein soya non-gmo. SHAKLEE mengunakan sijil pensijilan tersendiri yang dikenali dengan Identity Preserved Program (IPP). Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan bahan genetik. Daripada penyimpanan benih hingga ke penggunaannya dan pemprosesannya. Ia mengandungi ramuan semulajadi dan berkualiti.

Takut makan soya sebab kanser?
Dari kajian yang di buat di China. Wanita2 China mengambil soya secara rutin. Mereka yang mengambil soya secara rutin didapati menghadapi risiko kanser payudara yang rendah bebanding yang kurang.

Walaupon banyak pencanggahan dalam hal soya, di mana ada penyelidik menyatakan bahawa soya mengandungi phystoestrogen yang boleh menyebabkan kanser, namun penyelidik pro-soya menyatakan bahawa isoflavones yang terdapat dalam soya adalah lemah dan tidak memberi kesan kepada tubuh sebagaimana estrogen semulajadi dalam tubuh manusia iaitu estradiol. Malah pro-soya menyatakan bahawa isoflavenes menjadi bahan pencegah kanser apabila bergabung dengan estradiol.

Kajian juga menunjukkan bahawa siloya bole menurunkan paras kolesterol, membantutkan pembesaran sel kanser dan mencegah osteoporosis..
Namun, pengambilan perlu di bataskan kepada amaun tertentu. Hanya 3 sudu sehari sahaja bagi mengelakkan risiko.







Drop my pen at 10am 15mei2014


Btw, health makes you pretty
Izura
0126647809


No comments