Healing Crisis- Semakin sakit la? pelik kan>

SEMAKIN SAKIT?

Biasa sangat kita dengar org kata, atau memberi komen negative selepas consume supplement.
- semakin sakit lutut la..
- keluar gatal2 la..
- semakin banyak jerawat la..
- kulit semakin sakit- tegang dan merah2..




Kebanyakkan orang berfikir, makan supplement baik terus? supplement bukan ubat.. tak baik? tak bagus supplement ni. well-- too bad, u r wrong~

Satu krisis penyembuhan atau HEALING CRISIS , proses penyembuhan atau reaksi, adalah sementara. Semakin teruk gejala yang berlaku, ialah apabila badan sedang melalui proses penyembuhan sendiri atau melalui penghapusan toksin. Ia berlaku apabila badan menjejak  kecederaan lama , luka, jangkitan atau ketidakseimbangan lain dari masa lalu.

Satu krisis penyembuhan mempunyai nama yang berbeza termasuk : . Reaksi penyembuhan , suar -up, retracing tindak balas, tindak balas detox, reaksi Herxheimer  (Herxheimer reactions), tindak balas Jarisch - Herxheimer (Jarisch-Herxheimer reactions), mati- mati tindak balas (die-off reactions), proses perubahan arah , fenomena Lucio (Lucio’s Phenomena) , tindak balas penulenan atau krisis.

Krisis penyembuhan adalah Bahagian Selamat Datang (welcome part) daripada rejimen penyembuhan semulajadi

Krisis penyembuhan adalah satu aspek penting dalam semula jadi, proses penyembuhan yang mendalam yang berkesan. Walaupun krisis ini tidak selesa dan kadang-kadang membimbangkan dalam alam semula jadi, krisis penyembuhan petanda yang baik bahawa badan itu sedang berusaha untuk pulih dengan sendirinya . Jika terapi tertentu tidak menghasilkan krisis penyembuhan, terapi alternatif mungkin diperlukan untuk mencapai detoksifikasi perlu untuk mengatasi penyakit dan penyakit.


Gejala Krisis Penyembuhan
 Tanda-tanda yang mengiringi krisis penyembuhan mungkin termasuk : sakit kepala, peluh , letusan kulit dan / atau bisul, demam, loya , sakit sendi , perasaan yang pelik, keletihan yang luar biasa, insomnia , mengantuk , kesesakan , emosi yang kuat , kemurungan , cepat marah, kekejangan otot, sakit-sakit badan , sembelit, cirit-birit, berkelip panas / sejuk, berpeluh malam dan banyak gejala-gejala lain yang sering demam dan / atau selsema . Satu krisis penyembuhan sering akan membawa isu-isu lepas, " retracing ", yang telah tidak aktif di dalam badan anda untuk masa yang lama ... penyakit lalu dan sebagai badan menghapuskan toksin yang telah disimpan daripada proses-proses penyakit. Gejala boleh agak sengit apabila krisis penyembuhan itu berurusan dengan penyakit lalu yang serius dan penyakit seperti sebagai kes lama hepatitis, kayap , jangkitan virus atau pneumonia.

Tanda-tanda dan kesakitan krisis penyembuhan biasanya lebih sengit daripada penyakit itu atau penyakit yang sedang dirawat. Ingat, ia hanya sementara. Dan ia adalah jalan kepada kesihatan diperbaharui.

Satu krisis penyembuhan biasanya berlangsung selama dua hingga tiga hari , tetapi boleh melanjutkan untuk tempoh yang lebih lama , walaupun minggu. Lebih daripada satu krisis penyembuhan yang perlu untuk proses berubat lengkap berlaku. Apabila berurusan dengan penyakit yang lebih serius atau penyakit , seperti kanser, anda mungkin perlu melalui krisis penyembuhan banyak sebelum kesihatan penuh boleh dipulihkan.


Apa yang menyebabkan Krisis Penyembuhan ?
 Peringkat ditetapkan untuk krisis penyembuhan apabila badan terlalu banyak toksin yang telah terperangkap di dalam tisu-tisu bagi tempoh masa yang panjang - . Kadang-kadang selama beberapa dekad Sebagai peraturan umum , lebih banyak toksik badan , lebih sengit krisis penyembuhan akan. Proses penyembuhan bermula , banyak sistem dalam badan bekerja bersama-sama untuk menghapuskan bahan buangan dan toksin dan boleh menjadi terharu dengan proses tersebut. Ingat, gejala-gejala ini adalah sementara , dan apabila mereka lulus , badan sihat dan kuat.

Satu krisis penyembuhan biasanya dimulakan oleh beberapa jenis membersihkan atau detox proses, seperti perubahan diet ( makanan berbudaya tinggi dalam probiotik , produk kelapa) , makanan tambahan (B12 , probiotik , herba ), sebuah detoksifikasi rawatan atau terapi (penjagaan kiropraktik, ozon rawatan / terapi , rawatan bertiup kencang / terapi, akupuntur, homeopati , psikoterapi ) atau tempoh berpuasa. Ia berlaku apabila sel-sel dalam toksin pembebasan dan kekotoran badan lebih cepat daripada sistem penghapusan badan ( kulit, hati , pundi kencing , buah pinggang dan paru-paru) dapat memprosesnya.

Satu krisis penyembuhan juga boleh dihasilkan dengan rawatan atau terapi yang menyebabkan yis , virus, bakteria , kanser dan lain-lain Untuk mempunyai besar-besaran mati- kira. Sel-sel mati boleh mengatasi proses penghapusan kerana mereka diusir dari badan.


Terdapat juga cara-cara untuk membantu badan semasa tindak balas penyembuhan Ini boleh termasuk : minum banyak air terutamanya air untuk membantu merampas toksin dan mendapat banyak rehat - mental, fizikal dan emosi ..





Secara ringkasnya : krisis penyembuhan yang baik walaupun mereka membuat anda merasa teruk. Mereka adalah tanda bahawa proses penyembuhan yang dipilih bekerja dengan menghapuskan toksin , kekotoran dan ketidakseimbangan dalam badan Krisis penyembuhan membolehkan anda tahu bahawa anda berada di .. jalan yang benar kepada kesihatan diperbaharui dan bersemangat. “No pain, no gain” adalah benar-benar terpakai apabila bercakap mengenai krisis penyembuhan.





 Health makes you pretty
Izura
0126647809


Vivix yang Halal


















Harga Jual rm475
ingin dapatkan 20% dari harga Jual?
inginkan Keahlian percuma dari SHAKLEE?

btw, Health makes you pretty
Izura
0126647809



Vivix

Sirap AJAIB ..


Ia adalah satu fakta , tidak semua makanan dan makanan tambahan menerima bahagian yang sama daripada perhatian , penyelidikan, atau penelitian . Walaupun penyelidikan saintifik yang paling diabaikan adalah resveratrol. Ia mungkin akan mengejutkan anda untuk mengetahui bahawa resveratrol, yang sering dikaitkan dengan VIVIX , mempunyai banyak faedah yang bukan sahaja boleh membantu anda dalam kesihatan yang lebih  baik, tetapi boleh juga anda meningkatkan peluang anda untuk umur lebih anggun dan sihat.


Dari research yang i ols baca mengenai RESVERATROL daripada enam manfaat resveratrol, dan beberapa strategi membantu untuk memaksimumkan usaha.



* Memelihara keseluruhan kesihatan


1. Membantu anda merasa lebih bertenaga


Menurut kajian 2012 Kanada , tambahan resveratrol boleh memberikan manfaat yang sama otot rangka. Kajian yang dijalankan dalam tempoh 12 minggu ke atas tikus , mendapati bahawa suplemen resveratrol juga menyebabkan peningkatan 

ketahanan , metabolisme oksidatif, dan fungsi jantung dipertingkatkan. Lebih baik lagi , gabungan senaman dengan suplemen resveratrol menghasilkan peningkatan prestasi sebanyak 21%. 

Kata Kunci dari saya : Kesihatan jantung, sistem ketahanan badan, pengaliran oksigen yang stabil di dalam badann.


Bijak : Teruskan bersenam dan mempertimbangkan suplemen resveratrol untuk menampakkan hasil. ;)






2. Kesihatan Kardiovaskular

Menurut Pusat Kawalan dan Pencegahan Penyakit , pada tahun 2011 , penyakit jantung disenaraikan sebagai punca utama Amerika Syarikat ' kematian. Pertimbangkan sejarah keluarga anda dan merancang ke hadapan. Satu kajian Kanada mendapati bahawa dengan meminum 1sudu vivix setiap hari , peserta kajian dapat mengurangkan dengan ketara risiko mereka mendapat penyakit artherosclerotic , pelopor kepada penyakit jantung dan strok, dan kemudiannya juga mengurangkan risiko kematian oleh kira-kira 30 %. Bagaimana? Penyelidik di Connecticut ditentukan bahawa resveratrol prasyarat hati dengan itu menyediakan dengan perlindungan yang terbaik untuk mengelakkan peristiwa jantung.







3. Perlindungan Kanser (inshaALLAH)
* Mengurangkan risiko kanser

Adakah keluarga anda mempunyai sejarah kanser? Jika ya, anda mungkin biasa dengan kanser kolon sebagai, menurut Klinik Mayo, ia kanser sistem pencernaan yang paling kerap berlaku. Kerana keputusan yang boleh membawa maut , penyelidik di seluruh dunia terus mencari cara-cara untuk mencegahnya. Satu kajian yang dijalankan di Perancis menyimpulkan bahawa resveratrol dapat melambatkan pengeluaran sel-sel kanser dan oleh itu boleh dianggap sebagai agen anti-kanser yang berkesan. Sebahagian daripada sumber semula jadi atas resveratrol termasuk beri biru , kacang tanah , anggur, dan kedua-dua wain merah dan putih.






4. Memelihara Penglihatan


Penglihatan adalah boleh dikatakan yang paling penting dalam lima deria anda. Malah kehilangan penglihatan sedikit demi sedikit di katakan semakin ketara. Malangnya , bagi kebanyakan, kehilangan penglihatan adalah sebahagian normal penuaan. Kajian oleh penyelidik Missouri telah mendapati bahawa resveratrol mempunyai keupayaan untuk mengatasi kejadian ini. Bagaimana? Mereka mendapati bahawa resveratrol mempunyai keupayaan untuk mengawal selia angiogenesis, dengan itu menghalang pertumbuhan yang tidak normal saluran darah yang merosakkan penglihatan. Mata mesra Makanan lain untuk mempertimbangkan termasuk omega -3 ikan lemak, dan juga makanan yang kaya dengan beta- karotena , vitamin C, dan vitamin E.





5. Testosteron Boost


Adakah anda percaya testosteron anda memerlukan rangsangan ? Seperti yang anda memasuki 30an, semakin mustahil bagi testosteron menurun. Jika anda berfikir bahawa berlaku, jumpa doktor anda dan minta untuk ujian darah untuk menentukan tahap anda . Terdapat terapi penggantian testosteron yang boleh berkesan . Menurut kajian yang dijalankan ke atas Korea tikus , resveratrol juga mungkin menjadi pilihan. Kajian ini menyimpulkan bahawa kepekatan testosteron darah telah meningkat sebanyak lebih daripada 50% selepas tempoh 28 hari penggunaan resveratrol. Malah jika anda tidak cukup sebagai berjaya, masih terdapat banyak faedah dikaji secara saintifik lain dalam memakan resveratrol.




6. Ketajaman mental atau memori yang baik


    Membantu meningkatkan fungsi otak


Ingin mendapatkan kelebihan mental? Salah satu cara ialah melalui peningkatan aliran darah ke otak anda. Baru-baru ini , penyelidik UK menjalankan kajian 22 orang dewasa yang sihat dan ditentukan bahawa aliran darah saraf telah meningkat berikutan penggunaan resveratrol. Sebelum kajian itu, penyelidik Illinois mendapati bahawa tikus yang menerima suplemen resveratrol mempunyai fungsi memori yang lebih baik dan prestasi mental keseluruhan meningkat . 




7. Memperbaiki DNA.

Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi,


bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.





btw, Health makes you pretty 
Izura
0126647809







MEALSHAKES. Apa ye?

Salam semua..
Hari ni saya nak kongsi tentang MealSHAKES.
Mealshakes merupakan sumber protein tambahan dengan vitamin dan mineral yang lain. Ia mengandungi kesemua mineral yang diperlukan oleh tubuh. Ia nya asli dan semulajadi.
Rasanya sedap :) french Vanilla. Bau pon dah wangi.
Sesuai untuk anak umur 1tahun ke atas.
1tahun kebawah, wahai ibu.. teruskan penyusuan susu ibu.
Fakta bukan auta
¤ mengandungi nutrisi lengkap. Ada 24jenis vitamin, mineral dan paling penting 'trace mineral'. 'Trace mineral' mengesan dan menyerap vitamin. Kekurangan trace mineral menggangu penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Kandungan soya lecithin juga menyebabkan mealshakes ini larut lemak.
Membekalkan nutrien pada sel badan
Kaya dgn protein tanpa laktosa yang bantu membantu membentuk dan manjaga kulit, kuku, rambut dan organ lain di dalam badan.
Selain itu, mealshakes juga membantu menguatkan sistem imunisasi dalam badan. Antibodi tinggi :)
Untuk tumbesaran
Memgandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang di perlukan untuk membina seΔΊ2 dan tulang yang kuat. Anak2 kan dalam proses membesar :)
Meningkatkan kecergasan anak2.
Anti-oksida
Mengandungi vitamin A C E dan zink yang sememangnya komponen anti-oksida n anti-penuaan.
Pemulihan kulit
Mengandungi lengkap vitamin Bcomplex, zat besi dan iron untuk membentuk sel darah merah yang sihat. Mecantikkan kulit supaya sekata. Kerana dengan pengaliran darah yang baik, kulit lebih berseri.
Detox
Kaya dengan serat yang membantu peristalsis (pergerakan otot dalam usus untuk yak).. elak dari sembelit.
Anak kerap demam
Budak2 nak membesar, tumbuh gigi, nak pandai jalan, nak bercakap, baru kena cucuk imunisasi... demam kan.
Bole cuba bagi anak mealshakes tiap2 hari. InshaALLAH anda perasan perubahan positive anak2.




Btw, Health makes you pretty
Izura
0126647809

Lagi-lagi soya!

Hot selling

Kebanyakkan ibu menyusu dan dalam pantang akan merasai dan membeli ESP walaupon sekali. Terpengaruh dengan cerita-cerita positif ramai ibu2 seMalaysia. Saya sendiri merasai kesan positif pengambilan ESP ini. Itu memang target utama kebanyakkan SID shaklee. Tapi, harus ingat, kenapa ia menjadi target? Kerana quality nya. Apapon, kualiti menjadi ukuran. And best product wins.

Sebab apa lagi?sebab kebaikan all in 1 tong.
Jika pengambilan kerap satu setengah bulan dah licin dah.
Kalau mcm biskot, ada yg tahan sampai 3bulan.
Rasa nya very plain. Tak manis, tak tawar.. kata org so-so.. saya tak bole minum cenggitu je. Mau ku keluarkan balik. Ada org ok je. (Tekak pelik)
Not advisable with hot water ye. Sebab basic protein akan pecah kandungannya bila suhu panas. So mixed with orange pun sedap :)

Retail price rm150 (mesagge/WA for best peice 0126647809)
Kebanyakkan customer saya yang mengambil ESP adalah yang

♡ nak kurus
♡ ekzema dia dan anak
♡ ibu menyusu
♡ masalah kulit
♡ orang tua uzur
♡ ibu mengandung
♡ saja2 nak cuba :)



                                                      Masker Muka ESP ;)





Ibu yang menyusukan anak. anak ekzema






Ibu menyusukan anak





Ibu seorang Guru yang menyusukan anak







lagi ibu berpantang dan hanya mengambil set berpantang SHAKLEE






lagi ibu menyusu :)









ESP cinch dan Kurus ;)





ESP dan kurus






ESP dan rasanya ;) 







Btw, health makes you pretty
Izura
0126647809

The power of ESP

Produk berkualiti tinggi InshaALLAH berkesan dan selamat untuk pengguna.
Dihasilkan dibawah Identiti-Perservation-Program IPP.
Refer entri sebelum ini.

Semulajadi
Tiada perisa tiruan, bebas gluten, bebas yis, tiada pewarna tiruan dan bahan pengawet.
Tiada asid keran sesetengaj produk soya berasid dan memberi kesan gastrik.

Mengandungi pelbagai vitamin
Pelbagai vitamin yang berguna untuk keperluan harian kita.

Awet muda
Asid amino yang terkandung dalam ESP membantu membina otot, rambut, darah, kuku, kulit, organ, kelenjar dan pelbagai lagi.
ESP adalah kunci kepada otot yang muda dan juga mengekalkan tenaga sepanjang hari.
Pendek kata, mencantikkan, menghaluskan dan meremajakan kulit.

Kulit lebih licin dan sekata
Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan melembutkan kulit.
Pengambilannya turut mempercepatkan pemulihan luka dan parut.

Hormon berasaskan tumbuhan semulajadi
Kandungan soya- kaya dengan isoflavon. Bertindak baik dengan hormon wanita.
Bantu wanita dalam proses menopous.

Mengawal penyakit
Ia juga membantu menurunkan paras kolesterol, menjaga kesihatan jantung, mengurangkan tekanan darah tinggi, an mengelakkan risiko osteoporosis.

Pembekal tenaga segera
Mengurangkan masalah keletihan, tidak cukup tidur, migrain, stress.
Ia juga sumber bekalan yang konsiten.
Asid amino di dalam soya menukarkan makanan kepada tenaga yang lebih efektif.

Memulihkan pigmentasi
Rambut putih dan uban lambat keluar :)
Mengurangkan masalah rambut gugur, mengurangkan pigmentasi, jeragat atau freckles

Meningkatkan memori
Ingatan lebih kuat, cergas.

Meningkatkan fungsi lelaki dan wanita
Elemen genisten dalam soya terbukti dapat menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser dari merebak. Ia bertindak menghapuskan radikal bebas dalam sel tubuh badan.
Ia juga bertindak menjaga ovari, prostat dan kitaran haid

Manfaat dalam melambatkan pertumbuhan sel kanser

Membantu ibu menyusu
Dengan tenaga yang ada dan tubuh yang sihat, Pengeluaran susu lebih berjalan lancar. Ibu2 perlu ingat, konsep supply-demand. Bila badan sihat-anak menyusu-bila anak menyusu-stimulation bertambah-so badan sihat, kerap menyusu dan pam, susu meriah!

Menghentikan sel2 lemak dari bertambah
Soya yang rendah kalori dan membantu dalam pengurangan berat badan.
Rendah lemak, bebas laktosa dan kolesterol.

Manfaat untuk yang
☆ baru menjalani pembedahan
☆ ibu menyusu
☆ yang aktif
☆ sibuk sampai tiada masa nak breakfast, lunch atau dinner
☆ masalah kulit
☆ bantu penurunan berat badan

antara testimoni ESP dari pelanggan saya ;) 















Btw, health makes you pretty,
Izura
0126647809

Energy soya protein part 2

SHAKLEE adalah syarikat pertama yang mewujudkan supplement protein berasaskan kacang soya.
Pengasingan soya pertama pernah dihasilkan oleh pencipta Dr.Forest C. Shaklee pada tahun 1970an. Selang beberapa tahun kemudian beberapa ujian klinikal telah dijalankan dan membuktikan ada yang ditemui oleh Dr.Forest C.Shaklee iaitu protein aoya merupakan sebuah komponen utama bagi membina kesihatan jangka panjang.


Pentingkah protein?
Secara ringkas
Sel-- tisu -- organ -- sistem --tubuh badan.
Makanan utama sel adalah PROTEIN :)
Protein digunakan untuk menghasilkan hormon, enzim, antibodi dan sel neurotrasmitter.

Dr. Bruce Miller mengatakan bahawa, manusia adalah protein.
*protein dalam bahasa Greek bermaksud "the first".


66% air
25% protein
8% lemak
1% minerals dan vitamins.


Kenapa perlu ESP dan protein?
Sel yang sihat bakal menghasilkan badan yang sihat.
Betul, ada yang kata, sy makan cukup protein. Saya makan ikan, daging, telur, kacang dan sebagainya.
Tapi bagaimana cara penyediaannya?
Tahukah anda?
Protein mudah di musnahkan dengan suhu panas?
Kebanyakkan makanan seharian di masak. (Goreng, bakar, kukus dan sebagainya)
Pada suhu panas bukan?
Pasti sebahagian atau mungkin keseluruhan protein musnah dan lebur semasa proses penyediaan.
Dalam entri sebelum ni, saya ada mengatakan cara memprosesan soya ESP. Iaitu pada suhu rendah.


Tanda-tanda dan kesan kekurangan protein.
☆ anemia (kurang darah atau oksigen dalam darah
☆ penyakit buah pinggang
☆ penyakit hati
☆ kolesterol tinggi
☆ tekanan darah rendah
☆ kurang gula dalam darah
☆ fungsi saraf tidak stabil
☆ Ulser
☆ luka lambat sembuh
☆ pengaliran darah yang lemah
☆ penglihatan yang kurang baik
☆ badan menggeletar atau tremor
☆ letih dan lesu
☆ lemah badan
☆ water retention
☆ terencat akal
☆ sistem ketahanan badan yang lemah
☆ metabolisma badan rendah menyebabkan berat badan naik mendadak
☆ kadar penyerapan kalsium yang lemah. Menggangu dalam kekuatan tulang
☆ stress
☆ menyebabkan penyakit marasmus-kadar fizikal terbantut. Oleh itu ibu mengandung dan menyusu memerlukan kandungan protein yg mencukupi.
☆ menyebabkan penyakit kwasyiokor.







Btw, health makes you pretty
 Izura
012667809

Energy soya protein dan kanser

Apa itu Energy soya protein?
Nama senang nya ESP. Esp didatangkan dalam bentuk canister atau bahasa mudah tong :)
ESP adalah non-GMO soy *NON-GENETICALLY-MODIFIED ORGANISM* iaitu soya asli yang tidak menjalani proses mengubah kandungan genetik organismanya.
Menganduning 14gram protein soya semulajadi yang baik. Satu tong ESP mengandungi 30kg kacang soya. Ia nya makanan berindex glisemik rendah yang menghasilkan tenaga berpanjangan dan rasa kenyang lebih lama.


Kenapa ESP berbeza dengan produk soya lain?
Soya protein ESP tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Malah ia mengandungi semua 22 jenis asid amino yang diperlukan tubuh bagi mengekalkan tisu yang sihat..
Ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet.

Kebanyakkan produk soya di pasaran di proses dengan menggunakan alkohol. Cara ini bukan saja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk pencemaran bersilang atau combination dengan bahan kimia yang digunakan dalam proses pemprosesan. Soya protein SHAKLEE di cuci dengan air untuk mengekalkan isofalvon genistin dan daidzin yang kritikal demi mengekalkan keseluruhan kebaikan soya. Kacang soya yang digunakan juga bersuhu rendah.

SHAKLEE menggunakan protein soya non-gmo. SHAKLEE mengunakan sijil pensijilan tersendiri yang dikenali dengan Identity Preserved Program (IPP). Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan bahan genetik. Daripada penyimpanan benih hingga ke penggunaannya dan pemprosesannya. Ia mengandungi ramuan semulajadi dan berkualiti.

Takut makan soya sebab kanser?
Dari kajian yang di buat di China. Wanita2 China mengambil soya secara rutin. Mereka yang mengambil soya secara rutin didapati menghadapi risiko kanser payudara yang rendah bebanding yang kurang.

Walaupon banyak pencanggahan dalam hal soya, di mana ada penyelidik menyatakan bahawa soya mengandungi phystoestrogen yang boleh menyebabkan kanser, namun penyelidik pro-soya menyatakan bahawa isoflavones yang terdapat dalam soya adalah lemah dan tidak memberi kesan kepada tubuh sebagaimana estrogen semulajadi dalam tubuh manusia iaitu estradiol. Malah pro-soya menyatakan bahawa isoflavenes menjadi bahan pencegah kanser apabila bergabung dengan estradiol.

Kajian juga menunjukkan bahawa siloya bole menurunkan paras kolesterol, membantutkan pembesaran sel kanser dan mencegah osteoporosis..
Namun, pengambilan perlu di bataskan kepada amaun tertentu. Hanya 3 sudu sehari sahaja bagi mengelakkan risiko.







Drop my pen at 10am 15mei2014


Btw, health makes you pretty
Izura
0126647809